We gebruiken cookies om content en advertenties te gebruiken, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. We delen ook informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse.

Een eigen bedrijf starten

  • Zakenpartner(s)
    Zakenpartner(s)

    Alleen een bedrijf beginnen of toch met een zakenpartner? En wat zijn de voordelen van een zakenpartner en wat juist niet? En waar moet je aan denken? Lees meer over deze en vele andere vragen op deze site.

  • Contact
    Contact

    Vragen? Ga naar ons forum of neem contact met ons op.

'Zakelijk rijden gaat ten koste van winstgevendheid'


AMSTERDAM - Met de auto van en naar het werk rijden kost benzine en die moet worden gedeclareerd. Al die gegevens bijhouden, invullen en doorvoeren kost behoorlijk wat tijd. Tijd van de baas die honderden euro's kost.

Bijna twee derde van de zakelijke rijders in Nederland spendeert minimaal twee uur per maand aan het registreren en invoeren van gereden kilometers en 28 procent zelfs meer dan vier uur.

Dit blijkt uit onderzoek van TomTom Business Solutions onder zakelijke rijders in Europa. Transportorganisatie EVO onderschrijft dat.

Een groot deel (43 procent) registreert zijn uren nog altijd op papier, 29 procent gebruikt de computer en 26 procent een mobiel apparaat. Ook blijkt uit de resultaten dat 26 procent weleens verkeerde kilometergegevens opgeeft (21 procent zelfs regelmatig).

Thomas Schmidt van TomTom Business Solutions: “Het is zorgwekkend dat zo’n groot deel van de zakelijke rijders in Nederland verkeerde kilometerclaims maakt. Dit kan schade toebrengen aan de zakelijke winstgevendheid en gevolgen hebben voor naleving van de Belastingwet. Geavanceerde fleet management-technologie helpt bij het vereenvoudigen van het kilometerregistratieproces.''

Volgens EVO, belangenbehartiger van 20.000 logistieke bedrijven met 50.000 busjes, is een chauffeur van een bestelauto van een bedrijf gemiddeld zo'n twintig minuten per dag aan het administreren.

Op jaarbasis vier werkdagen, samen goed voor 800 euro. ,,Per werknemer'', benadrukt de EVO-zegsman.

Een uitzondering geldt sinds begin dit jaar als de vervoerders per chauffeur een verklarig 'Uitsluitend zakelijk gebruik’ bij de fiscus aanvraagt. Dan is de rittenregistratie niet nodig.

Maar in veel gevallen worden busjes ook nog privé gebruikt, aldus een EVO-woordvoerder.

 


Login

Laatste forumberichten

  • Geen berichten om weer te geven.

Over de website

Op deze site informeren we over alles wat te maken heeft met het starten van een eigen bedrijf.

Schrijf mee

Zelf artikelen toevoegen aan onze website? Stuur je artikel naar ons toe.

Forum

Heb je vragen of wens je meer informatie te ontvangen over een bepaald onderwerp? Ga naar ons forum.

Contact

Contact met ons opnemen? Maak gebruik van ons contactformulier.

colour style colour style colour style colour style